Beauty blog, Reviews, Swatches, Beauty, Haarproducten, Make-up, Nails, etc.

maandag 18 maart 2013

On 3/18/2013 by Beautywaarheid in ,    No comments
Ondertussen heb ik al even ervaring met het gebruiken van Ebay en PayPal, dus kan ik jullie hier meer informatie over geven.

Eerst was ik wat wantrouwig tegenover beide zaken. Maar uiteindelijk besloot ik toch om maar eens een PayPal account aan te maken.
Eigenlijk is het heel gemakkelijk en het is 100% te vertrouwen. Je kan oftewel je rekeningnummer koppelen aan je PayPal-account of je Master/Visa kaart. Als je je bankrekening koppelt, dan fungeert het account als een 2de soort van bankkaart. Je moet eerst geld overschrijven naar dat account voordat je het kan gebruiken. Zo kan er ook nooit iets mis gaan in mijn ogen.

Stappenplan om te werken met PayPal
  • je gaat naar PayPal.be
  • je maakt een account aan
  • dan krijg je een mail aan met een link om je PayPal rekening te bevestigen
Nu moet je je bankrekening of Master/Visa kaart koppelen aan je PayPal account
  • Je meld je aan bij PayPal
  • klikt op bankrekening toevoegen
  • alles goed invullen (oa bankrekeningnummer)
Na een paar dagen krijg je 2 kleine bedragen op je rekening gestort van PayPal
Deze 2 bedragen ga je moeten invullen in je PayPal account en klaar is kees!
Nu kan je geld overmaken naar jou PayPal account. Het duurt 1 à 2 dagen voor dat het geld erop staat.

Als je ervoor hebt gekozen om je Master/Visa kaart te koppelen. Krijg je op je volgende afrekening bepaalde nummers te zien die je zult moeten invullen. Het wijst zichzelf uit hoor.

Ebay
Ondertussen heb ik al meer dan100 items op Ebay gekocht. Meestal afkomstig uit China, omdat alles daar nu eenmaal veel goedkoper is. Als je iets wil kopen op Ebay moet je wel een account hebben. Dus ook even aanmaken en je kan er mee werken.
De prijzen staan aangegeven in dollar dus het bedrag is lager in euro's dan je ziet staan. Niet zo'n super groot verschil, maar toch. Bovendien zoek ik altijd op ebay.com en duid altijd free shipping aan. Ik duid ook buy it now aan. Ik ben niet zo te vinden voor al dat bieden, je moet er ten eerst al chance mee hebben dat je de hoogste bieder bent en vaak is het item goedkoper als je 'buy it now' klikt.
Stel je ziet iets dat je wil kopen. Kijk dan altijd naar % positive feedback. Ik kies enkel verkopers die meer dan 98% hebben. Dan ben je zeker!
Ondertussen heb ik ook al meegemaakt dat een pakje niet arriveerde na 1,5 maand (meestal duurt het rond de 3 weken). Ik heb toen gewoon een mailtje naar de verkoper gestuurd en deze stuurt het dan opnieuw op gratis en voor niets. Ze zijn altijd heel klantvriendelijk.
Als je een pakje hebt aangekregen, moet je wel feedback geven (hoe tevreden ben je van de leveringstermijn, was de beschrijving van het item juist, hoe tevreden ben je van de communicatie met de verkoper en wat vind je van de verzendkosten).
Owja, je kan ook items toevoegen aan lijstjes (watch lists en wish lists en je kan er zelf ook aanmaken). Dus je ziet iets dat je wil, maar je bent er nog niet zo zeker van. Of je wil de prijzen vergelijken van items. Dan zet je deze in je lijstje en dan kan je nog altijd na een week of veel later het item pas kopen. Heel handig dus!

Verkopers op Ebay die ik kan aanraden
Hier koop ik dikwijls iets bij en/of ben ik heel tevreden over en/of hebben super leuke spullen

http://stores.ebay.com/chikastore - make-up & nailstuff
http://stores.ebay.com/butterflybeautytoworldwide - make-up & nailstuff
http://stores.ebay.com/msagentbeauty - make-up & nailstuff
http://stores.ebay.com/beadwiki - juwelen, haarspullen, etc
http://stores.ebay.com/antiquefindingssupplies - voor het maken van juwelen
http://stores.ebay.com/edarenus - vanalles
http://stores.ebay.com/ebeautyshop24 - vanalles

Als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust!

Enjoy :)
Follow on Bloglovin

0 reacties:

Een reactie posten